Memoria Social de Tomamos impulso - TRAGOBANK | AGRUPACIÓ | ATLANTIS

La pandèmia de la COVID-19 no és únicament una crisi sanitària, també és social i econòmica. Ha impactat en les persones, en les empreses, en els serveis, en la mobilitat, en el medi ambient, en la cultura i en tots els àmbits de la societat. Mai fins ara no ens havíem enfrontat a una crisi amb una repercussió a escala mundial.

El Grup ACM Espanya i TARGOBANK han gestionat aquesta crisi centrant-se en les persones, donant continuïtat als serveis prestats als clients i garantint la salut dels empleats, de les seves famílies, dels clients i dels proveïdors.

Les empreses del Grup ACM Espanya, representat per les marques Agrupació i Atlantis, han cedit material mèdic al Servei d'Emergències Mèdiques i han aportat 300.000 € a un fons creat per UNESPA per a #ElSeguroDeLosSanitarios. També s'han millorat les cobertures de les assegurances de Salut per ajudar els afectats pel coronavirus.

A més, les empreses asseguradores del Grup ACM Espanya i l'entitat financera TARGOBANK, totes integrants del grup bancassegurador de Crédit Mutuel Alliance Fédérale a Espanya, han realitzat donacions als Bancs d'Aliments de Barcelona, Madrid i València per col·laborar en l'ajuda als col·lectius més vulnerables afectats per aquesta crisi. Les donacions han estat de prop de 20.000 €.

Des de l'inici de la pandèmia, s'han seguit les recomanacions de les autoritats sanitàries per garantir la salut de tots. Les principals mesures que s'han posat en marxa són:

  • Mesures d'higiene, seguretat i protecció per als empleats, clients i proveïdors.
  • Prioritat al teletreball, sempre que ha estat possible i sense deixar de prestar els serveis als clients.
  • Vídeos informatius del servei d'atenció mèdica per als empleats sobre els principals dubtes que ha generat la pandèmia.
  • Creació d'una adreça de correu electrònic i un número de telèfon atès per metges per respondre a les consultes dels empleats.
  • Servei telefònic d'atenció i suport psicològic per als empleats i les seves famílies.

Principals Reptes

Novetats corporatives

Novetats corporatives

  • Més a prop que mai. En un any marcat per una pandèmia que ningú no podia imaginar, tots hem après algunes lliçons: nosaltres hem intensificat tots els mecanismes que ens permeten atendre i estar encara més a prop dels nostres clients. La crisi sanitària no ens ha frenat, ben al contrari, fins i tot en els moments més difícils hem estat sempre presents i hem inaugurat un nou Centre Mèdic a Barcelona, al costat de la Sagrada Família, per poder vetllar per la salut de més persones.
  • Un gran futur en construcció. El nostre pla estratègic, amb horitzó 2023, avança i promet dotar-nos, ja el 2021, de productes i serveis nous que sabem que el mercat, d'avui i de demà, demanda. Estem incorporant més solucions digitals, perquè el context actual intensifica la seva necessitat. I estem creant nous espais de relació amb els nostres clients per oferir-los el nostre millor somriure quan recuperem la normalitat.

Novetats productes

  • Compte de pagament: amb transferències nacionals i comunitàries, ingressos de xecs, domiciliacions i alertes per email en banca a distància GRATIS.
  • Compte d'estalvi: amb una remuneració 0,05 % TAE fins a 30.000 €.
  • Targeta de dèbit amb retirada d'efectiu a dèbit GRATIS en caixers TARGOBANK o Euro Automatic Cash i en qualsevol caixer del territori nacional a partir de 150 €.
  • Sistema de traspassos automàtics i manuals entre els teus dos comptes.
  • Trencament accidental de pantalla del mòbil. En aquesta fase inicial, és un producte bancassegurances completament digital. Es tracta d'un regal vinculat al producte bancari “Compte Pròxim”, amb cobertura limitada.
Compte sense comissions, complint almenys una les condicions requerides.
  • Producte comercial de consum destinat al finançament d'un vehicle elèctric o a les reformes de casa que aportin un 30 % més de sostenibilitat, en unes condicions molt avantatjoses si es contracta juntament amb l'assegurança de préstecs.
  • Per a operacions fins a 60.000 € i un termini des de 12 fins a 96 mesos. TIN 3,95 % i sense comissió d'obertura.
Producte per a particulars. No s'aplica a autònoms i empreses.
  • Producte comercial de consum que complementa el préstec ECO, ja que comprèn el finançament de tot allò que no inclou el préstec ECO.
  • Per a operacions fins a 60.000 € i un termini des de 12 fins a 96 mesos. TIN 4,95% i comissió d'obertura de 0,50 % si es contracta juntament amb l'assegurança de préstecs.
Producte per a particulars. No s'aplica a autònoms i empreses.
És un producte que cobreix tant els vehicles de dues rodes (motos i ciclomotors) com els quads i els trikes. La contractació és fàcil, ràpida i flexible. Ofereix tres modalitats (tercers, tercers complet i tot risc) amb primes, garanties, franquícies i cobertures diferenciades: atenció de vida diària AVD, assistència mèdica, etc.
Novetats tecnològiques

Novetats tecnològiques

  • Digitalització de l'oferta asseguradora. S'han desenvolupat possibilitats de contractació a través de la web de diverses línies de productes: dental, decessos, vida i accidents.
  • Solucions Watchdoc. Permeten la centralització de les impressions i eliminar les impressores individuals amb l'objectiu de reduir el consum de paper i l'impacte mediambiental.
  • Posada en marxa de robots per automatitzar processos. Migració de pòlisses d'un sistema a un altre i millores tant en el producte com en la gestió.

Responsabilitat Social

Acció Mediambiental

Acció mediambiental: reduir, reutilitzar, reciclar

  • Consum de paper 13,2 tones (estalvi de més de 6 t).
  • Reciclatge de paper 13,4 tones (hem reciclat menys que l'any passat pel descens de consum de paper).
  • Consum de gasoil 2.049 litres (estalvi de 389 litres, menys viatges i vehicles d'empresa).
  • Emissions CO2 38,07 tones (hem disminuït les emissions en 70,52 t).
  • Eliminació dels Condicionats Generals, que suposa 13 tones menys de paper, el que equival a 649 arbres, i un estalvi de 96.000 € l'any.
  • Prioritzem en els viatges de mig recorregut, el transport amb tren. Promocionem el transport públic; en el cas de transport privat, es recomana que sigui compartit.

Acció social

Empresa saludable
  • Exercicis posturals.
  • Recomanacions d'alimentació saludable.
  • Promoció de l'activitat física.
Mesures preventivas per a la COVID-19: distància social, neteja de mans, ús de màscara, ventilació i plans de teletreball per als empleats. Des de la declaració de l'estat d'alarma, s'han dut a la pràctica totes les mesures possibles per garantir la salut dels empleats, les seves famílies i els clients. Per als empleats del Grup es va crear un correu electrònic “el nostre metge” i un número de telèfon per a atenció. També s'han fet diferents vídeos informatius per explicar la situació de la pandèmia i resoldre els principals dubtes.

Publicacions
  • Butlletí de Responsabilitat Social per als empleats del Grup, de periodicitat bimensual.
Pla família de la Fundació Addeco
  • Suport als empleats que tinguin fills amb discapacitat. Es requereix tenir un certificat de discapacitat de més del 33 % i tenir entre 0 i 65 anys. El programa dona suport a accions terapèutiques, formatives o d'orientació laboral.
Campanyes de donació als Bancs d'Aliments
  • Donacions als Bancs d'Aliments de Barcelona, Madrid i València per contribuir a pal·liar la crisi econòmica i social que ha afectat els més vulnerables de la nostra societat.
Cessió de material mèdic al Servei d'Emergències Mèdiques.
Aportació a un fons creat per UNESPA per a una assegurança mèdica per al personal sanitari.
Segell Ethsi
  • Renovació del segell de certificació d'assegurança solidària i sostenible de les companyies del Grup pel que fa a la seva gestió i als productes que ofereixen.
Protecció de pagament de l'assegurança en cas d'atur.
Fons de solidaritat a clients de la companyia d'assegurances.
S'han millorat les cobertures de les assegurances de Salut per ajudar els afectats pel coronavirus.
S'han fet videoperitatges en els sinistres d'assegurances de Llar.
Assegurances amb compromís social i mediambiental:
  • Assegurança d'Auto GACME
    • S'afavoreix en tarifa els vehicles elèctrics i els de baixa utilització (menys de 6.000 km/any).
    • Es cobreixen els danys que puguin tenir les bateries dels vehicles elèctrics.
    • S'apliquen descomptes als conductors que hagin realitzat un curs de conducció segura (ara com ara en centres RACC).
  • Assegurança ATLANTIS Llar
    • S'inclou en les cobertures de l'assegurança de la llar els sistemes de reciclatge, reutilització d'energia i aigua, així com les plaques solars.
    • S'ofereix la possibilitat de contractar la garantia de pèrdua d'ingressos en cas de sinistres que afectin plaques solars fotovoltaiques.
  • Assegurança ATLANTIS Moto
    • S'incorpora una cobertura específica per ajudar l'assegurat i la seva família en cas d'hospitalització o immobilització per accident de moto (Assistència Vida Diària):
      • tasques domèstiques, cura de fills menors, familiars dependents o animals de companyia;
      • cures bàsiques de caràcter personal: higiene, alimentació, presa de medicació, etc.;
      • acompanyament a l'escola i suport escolar a domicili per als fills menors de 16 anys.
  • Assegurança Mascotsegur
    • 20% de descompte per a gossos pigall.
  • Assegurança de Vida Agrupació
    Totes les seves modalitats inclouen, juntament amb la resta de garanties bàsiques, una sèrie de serveis per incrementar la protecció de l'assegurat:
    • Servei de testament real i gratuït. Redacció d'un testament obert notarial l'any.
    • Serveis telefònics d'assistència.
    • Assistència de viatge.
    • Servei de segona opinió mèdica.
    • Servei d'orientació mèdica i social.
    • Servei de gestió i assessorament legal.
    Assegurança Vidafix 10. Amb la contractació de cada pòlissa, la companyia aporta 5 € anuals a la Fundació Agrupació per a programes socials.
També en diferents assegurances s'inclouen garanties complementàries com ara serveis d'Orientació Mèdica Telefònica, Orientació Social Telefònica, Segona Opinió Mèdica.
Els programes i accions que hem dut a terme estan alineats amb la consecució dels Objectius del Desenvolupament del Mil·lenni següents.
Objetiu del Mil·lenni de Fam Zero
Objetiu del Mil·lenni de Salut i Benestar
Objetiu del Mil·lenni de Reducció de les desigualtats
Objetiu del Mil·lenni d'Acció climàtica
Objetiu del Mil·lenni d'Aliances pels objectius

Memòria Fundació Agrupació 2020

28 anys de Fundació
Més de 500.000 visites a www.fundacioagrupacio.es | www.envellimentsaludable.com | www.can-seixanta.com
Instagram de la Fundació. 128 publicacions que han registrat 17.128 visualitzacions.
Memòria de l'activitat de la Fundació www.fundacioagrupacio.es

1.334 persones directes.
Infantesa, joventut, persones grans i població en general.
Donada la situació de la pandèmia, la major part de les activitats s'han fet en format virtual.
  • 20.000 € en beques d'estudi de postgrau i màsters.
  • Premi de 12.000 € per a projecte d'investigació en l'àmbit de la infantesa “Proyecto 2HIT en Meduloblastoma. Identificación de nuevas moléculas selectivas y altamente eficaces para combatir el meduloblastoma pediátrico”. Presentat per Oncoheroes Biosciences S.L.
Acte d'entrega de beques i premi d'investigació
Es van entregar 8 beques per a estudis de màster o postgrau i un premi d'investigació. Al final de l'acte hi va haver una actuació musical a càrrec de la pianista Alba Ventura. A YouTube, l'acte ha tingut 250 visualitzacions.
  • Programa de prevenció del glaucoma, revisions i proves per a 98 persones a la Universitat de Barcelona.
  • Presentació d'una ponència al Fòrum d'entitats a favor de la Infància i l'Adolescència en la Universitat Politècnica de València. Hi van participar 120 persones que representaven a diferents entitats, associacions i ONG en l'àmbit de la infantesa.
  • Jornades d'hàbits saludables en format webinar per a les escoles (319 nens i nenes).
  • Promoció del joc virtual Can Seixanta (3.296 nens i nenes).
  • Webinar “La Soledad, un universo para explorar”. Ponent Dr. Francesc Torralba. Ha tingut més de 400 visualitzacions.
  • Webinar “¿Qué modelo social y sanitario necesita la sociedad del Siglo XXI?" Ponents: Dr. Miquel Vilardell i Sra. Pilar Rodríguez. Ha tingut més de 120 visualitzacions.
Universitat Politècnica de Valància. La Fundació Agrupació és una de les entiats integrants de la Càtedra i ha participat en diversos dels seus programes i activitats.
El butlletí: newsletter mensual amb gairebé 5.000 lectors.
www.envellimentsaludable.com: actualització trimestral de continguts de salut, alimentació, opinió i entrevistes.
10 convenis de col·laboració firmats amb ajuntaments, entitats i associacions.

La nostra prioritat, estar al servei de les persones

Serveis d'Auto i Llar

Serveis d'Auto i Llar

174.176 assistències automobilístiques assegurades per Grup ACM Espanya
33.062 serveis d'assistència a la llar
110.039 sinistres patrimonials resolts
260 tallers concertats
117 tallers col·laboradors
1.030 vidriers concertats

Servei de Salut

Servei de Salut

Gairebé 2 milions de visites, proves, tractaments i intervencions dels nostres assegurats
533.885 autoritzacions de salut gestionades
39.189 professionals sanitaris i 749 centres mèdics (182 d'hospitalaris)
32.000 serveis gratuïts d'orientació mèdica

Centro médico propìo

Centres mèdics propis

147.000 visites i actes mèdics
17.000 pacients atesos
607 actes diaris

Defensa del Client

Defensa del Client

2.165 expedients de reclamació resolts
513 resolts a favor del client (23,7 %)
982 resolts a favor de l'entitat (45,3 %)
62 resolució parcial (2,86 %)
593 expedients sense necessitat de resolució (27,39 %)
15 altres resolucions (0,69 %)

Opinio

Opinió

3.633 enquestes enviades als nostres clients sobre la valoració dels nostres serveis. Valoració mitjana 8,15

Atenció al cliente

Sempre a prop

Més d'1 milió de trucades ateses
265 persones en atenció telefònica i gestió de sinistres
187 oficines pròpies
304 milions d'euros pagats a clients i beneficiaris directament o a través de proveïdors: metges, hospitals, tallers, grues, reparacions de la llar

Comunicació

Comunicació

Presència on-line del blog de continguts Contigo Creamos amb consells i propostes per a la vida personal i familiar. S'estructura en àrees temàtiques #contigoenfamilia, #contigoencasa i #contigofueradecasa, universos que difonen els seus continguts a través de Facebook i Instagram i que han tingut més de 12.700 seguidors. A tot això, hem de sumar-hi la comunitat de més de 6.500 seguidors en l'univers #mascotsegur.
Seguim avançant en la digitalització de la comunicació amb el client amb l'objectiu de l'estalvi de paper (Projecte #Paperless):

  • No impresió per defecte de Condicionats Generals: disponibles a e-client i a la web.
  • No envíament per defecte de comunicacions a clients per correu postal: es prioritzen els canals de correu electrònic i sms, si no hi ha obligació legal o impediment tècnic.
  • Possibilitat de tarificar i contractar on-line assegurances: Dental, Vida (Accesvida, Vidafix) i Decessos.
  • Possibilitat de tarificar on-line l'assegurança de llar.
  • Nou entorn digital TARGOBANK www.targobank.es (nou disseny, look&feel).
  • Obertura de canals de comunicació digitals: XXSS (Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, YouTube).
  • Nous serveis digitals:
    • Simulador hipotecari
    • Simulador de llar (propietari – llogater)
  • Millores operatives en entorn digital: gestió de transferències, funcionalitats de targeta de dèbit, DIGIPIN (consulta PIN on-line), pagaments i impostos, reembossament anticipat.

Els nostres recursos humans, econòmics i financers

Persones

Persones

1.318 Persones
902 Xarxes comercials
Formació

Formació

Nombre d'hores

72.286 Empleats
19.409 Xarxes comercials
20.294 Empreses del Grup

 

Dades econòmiques

Dades econòmiques i financeres

980.170 Clients
2.470 M € Crèdit bancari concedit
500.906 Primes d'assegurances facturades
Més d'1 M Contractes d'assegurances
1.637 M € Altres actius
561 M € Patrimoni net total
Més de 199 M € Capital regulatori en el banc
12,96 % Ràtio de solvència bancària
178,35 % Ràtio de liquiditat bancària
264 % Ràtio de solvència assegurances